„Deschidere prin culoare” – proiect educațional

COORDONATORI:

Prof. DANA – ELENA NEGULICI                                 Prof. MARIA MOCANU

Cât de bine ne cunoaștem copiii? Ne petrecem timp alături de ei, în diverse roluri – ca dascăli, părinți sau poate doar simpli oameni. Îi ajutăm să citească, să scrie, să învețe cuvinte noi, exerciții matematice și multe altele – vrem să fie cît mai buni în ceea ce fac. Însă, deși aceste lucruri sunt importante, pentru a avea succes, copiii au nevoie să intre în contact cu corpul lor, cu propriile simțuri, sentimente, intelect.

Dezvoltarea sănătoasă și neîntreruptă a simțurilor, corpului, emoțiilor și intelectului unui copil constituie temelia identității de sine. O identitate de sine puternică face posibil un contact bun cu mediul înconjurător și cu oamenii din acel mediu.

Pornind de la aceste idei a luat naștere proiectul ”Deschidere prin culoare”, care și-a propus crearea unui mediu cald și securizant, necesar copilului cu cerințe educaționale speciale să se dezvăluie și să se autodepășească.

Mijloacele expresive – desen, modelaj, colaj, dramă, povești, joc, muzică, dans și mișcare – au reprezentat principalul fir al activităților, în jurul căruia s-au armonizat toate celelalte – relaționarea autentică, învățarea unor modalități noi de comunicare cu cei din jur, stimularea cognitivă și afectivă, astfel încât copiii cu cerințe educaționale speciale au manifestat resurse noi și au experimentat moduri noi de a fi.

Partenerii noștri în acest proiect:

  • C.S.E.I. Brașov
  • Școala Gimnazială Nr. 2 ”Diaconu Coresi” Brașov
  • Școala Gimnazială Nr. 3 ”Gheorghe Lazăr” Brașov
  • Școala Gimnazială Nr. 6 ”Iacob Mureșianu” Brașov
  • Școala Gimnazială Nr. 15 Brașov
  • Liceul ”Andrei Mureșan” Brașov
  • Școala Profesională Specială Codlea

Activitățile desfășurate:

1.Evaluarea inițială a elevilor cu CES – aplicare teste, raportul rezultatelor  școlare din anul anterior
2.”Să ne cunoaștem prin muzică, mișcare și desen”, Desenul grupului – activitate de autocunoaștere.
3.”Ghici ce fac?”, ”Dansul culorilor” – desen în doi
4.”Curcubeul emoțiilor – joc de cunoaștere a emoțiilor și desen.
5.”Să desenăm și altfel”-  exprimare cu ajutorul  mâinilor.
6.”Dansul tălpilor” ”Să desenăm și altfel”- exprimare cu ajutorul picioarelor. Activitate artterapeutică.
7.“Jocul statuilor”
8.“Micul actor”- dramatizare și dezvoltarea abilităților empatice.
9.”Povestea în 6 pași” – construirea poveștii personale prin desen.
10.”Rotația desenelor”, ”Cum mă văd eu,/cum mă văd ceilalți,/ cum aș vrea să fiu”. Activitatea creativ – artistică
11.”Universul meu și lumea”- realizarea unui colaj.
12.”Jocul formelor ” ”Dansul eșarfelor”. Activitatea creativ – artistică, dans și mișcare.
13. ”Care este forma mea” – activitate de modelaj.
14.”Școala în ochii mei” – expoziție cu lucrări pe tema menționată.
15.Desenul grupului final
16.Evaluarea finală a elevilor cu CES – aplicare teste, raportul rezultatelor școlare la finalul anului și compararea lor cu anul anterior.