Ce face logopedul ?
- depistează şi identifică tulburările de limbaj;
- corectează tulburările de limbaj în vederea diminuării riscului de eşec şcolar;
- elaborează şi aplică programele de recuperare şi terapie logopedică în funcţie de diagnostic,
- aplică terapia logopedică prin intermediul unui program diferenţiat, necesar fiecărui copil în parte.
Terapia logopedică se poate aplica şi în cazul copiilor afectaţi de sindromul Down, al copiilor cu tulburări de spectru autist sau suspecţi de autism, în lucrul cu copiii care prezintă întârzieri mentale şi, mai ales, la copiii cu dificultăţi în pronunţia anumitor sunete, sau cu dificultăţi în scriere. Balbismul (bâlbâiala) este şi ea o afecţiune care se tratează prin terapie logopedică.
In cabinetul de terapia tulburǎrilor de limbaj din şcoală se desfǎşoarǎ urmatoarele activitǎţi care duc la dezvoltarea armonioasă a copilului:
- Educarea respiraţiei şi a echilibrului inspir-expir.
- Educarea auzului fonematic.
- Exerciţii speciale pentru muşchii obrajilor, a limbii, a buzelor.
- Jocuri pentru dezvoltarea orientǎrii spaţio-temporare, pentru cunoaşterea schemei corporale.
- Dezvoltarea muşchilor fini ai mâinii, optimizarea coordonǎrii oculo-motorii în vederea realizǎrii scrisuluui.
- Dezvoltarea cognitivǎ şi a imaginaţiei.
- Dezvoltarea vocabularului pasiv şi activ, a limbajului impresiv şi expresiv.
- Terapie specificǎ în vederea rezolvǎrii dificultǎţilor de calculul matematic.
- Terapie specificǎ recuperatorie în vederea rezolvǎrii bâlbâielii.
- Intocmirea unui plan de recuperare individualizat în funcţie de nevoile fiecǎrui copil.
- Consilierea familiei copilului.
Poze de la activităţi logopedice:
;