PROIECT EDUCATIONAL
“POVESTE DESPRE BRASOV”
Profesori coordonatori:
MARIAN MARIA-DANIELA NEGOT MIHAELA ADRIANA
Proiectul propus se adreseaza copiilor cu dizabilitati din clasa a VI-a A, din cadrul Centrului Scolar pentru Educatie Incluziva si se desfasoara pe parcursul a patru ani scolari. Activitatile din cadrul proiectului sunt organizate pe etape. Intr-o prima etapa, elevii sunt familiarizati cu orasul Brasov si cu zonele acestuia, prin participarea la plimbari si vizite prin cartierele si pe strazile/bulevardele din Brasov, apoi observa formele de relief si clima specifica Tarii Barsei, in cadrul excursiilor organizate in judetul Brasov de catre cadrele didactice cu sprijinul parintilor elevilor.
In decursul celor patru ani, cu ocazia sarbatorilor religioase si a diferitelor evenimente cultural-artistice locale, elevii vor confectiona ornamente, podoabe, decoratiuni, felicitari specifice acestora. De asemenea, se vor organiza mese campenesti, serbari, concursuri, expozitii, carnavaluri, care sa contribuie la dezvoltarea abilitatilor de comunicare si a atitudinilor civilizate in relatia cu ceilalti.
Urmatorul pas al proiectului are in vedere formarea comportamentelor independete in diverse situatii de viata. In acest sens, se vor realiza vizite la muzee, lacasuri de cult, obiective istorice, vizionari de spectacole, mese festive, elevii fiind implicati in mod direct in viata cotidiana.
Se trece intr-o noua etapa a proiectului, etapa in care copiii cu CES participa la excursii si drumetii pentru cunoasterea florei si faunei judetului prin observare directa, culeg plante medicinale, pregatesc plantele pentru realizarea unui ierbar, viziteaza Gradina Zoologica si o ferma agricola, recunosc animalele si pasarile salbatice/domestice care traiesc in zonele de munte. In acelasi timp, copiii isi reamintesc ce inseamna ,,sa fii un bun ecologist”, prin comportamente corecte de protejare si pastrare a unui mediu curat.
Intr-o ultima etapa a proiectului, elevii prezinta, in cadrul unor serbari, dansuri si cantece specifice zonei Brasovului.
Scopul tuturor acestor activitati este acela de a demonstra ca elevii cu CES pot invata mult mai usor si intr-un timp mult mai scurt prin metode activ-participative. Jocurile si activitatile practico-aplicative, actiunile de servire si de autoservire, precum si activitatile social-utile faciliteaza integrarea socio-profesionala ulterioara a copiilor cu dizabilitati.