Ludoteca

RAMA C.S.E.I BRAŞOV: LUDOTECA

Copiii călătoresc pe tărâmul jocului prin rama fermecată a şcolii: LUDOTECA. Ludoteca şcolii promovează cultura jocului organizat, acest spaţiu facilitează întâlnirea dintre activităţile recreative şi cele educative. Prin intermediul activităţilor desfăşurate în ludotecă, copiii îşi dezvoltă potenţialul creativ, devin precum o candelă care ,,luminează pe dinăuntru”. În spaţiul ludotecii se desfăşoară activităţi ludice sub supravegherea şi îndrumarea permanentă a cadrelor didactice.

ZONELE DE INTERVENŢIE ale ludotecii sau ,,SERTARELE FUNCŢIONALE”:

v Sertarul pentru joc este dotat cu jocuri de masă, jocuri dinamice, jocuri logice, jocuri de tranzacţii, jocuri de construcţii, mingi de diverse mărimi.

v Sertarul activităţilor de ludoterapieeste dotat cu materiale destinate recuperării/ ameliorării:

Cognitive

Jocurile pentru dezvoltarea atenţiei, imaginaţiei, limbajului şi a memoriei, sunt utilizate în această direcţie.

Senzorio-motorii

Jocurile senzoriale, bazinul cu mingii, ,,mingiile săltăreţe”, facilitează compensarea senzorio-motorie, prin contactul nemijlocit cu materialul concret-intuitiv.

Dificulăţilor emoţionale

Jocul reprezintă un ,,intermediar” de succes între anumite dificulăţi (precum timiditatea, anxietatea, agresivitatea) şi starea de bine a copilului. Jocul estompează dificultăţile şi creează contextul prielnic de instalare a stării de confort psihic.

Sociale şi comportamentale

În ludotecă se organizează jocuri de grup şi activităţi de relaxare, astfel copiilor noştri li se facilitează formarea deprinderilor comportamentale adaptiv-integrative.   v Sertarul activităţilor de meloterapie În cadrul ludotecii se desfăşoară activităţi specifice de meloterapie prin intermediul instrumentelor muzicale pentru copii (chitară, tobă, orgă, fluiere etc.) şi a aparaturii audio.   v Sertarul cu desene animate şi poveşti pentru copii Copiii vizionează la televizor casete cu desene animate educative şi poveştile copilăriei.   Copiii noştri absorb fiecare moment de joc, sunt stimulaţi şi angrenaţi într-o lume care, în definitiv, le aparţine. ,,Urmele paşilor” din ludotecă se reîntorc permanent în sufletele copiilor şi devin repere pentru dezvoltarea lor.