Proiectele și parteneriatele educaţionale presupun participare la o acţiune educativă comună, interacţiuni constructive acceptate de către toţi partenerii (școală-familie-comunitate), comunicare eficientă, acţiuni comune cu respectarea rolului fiecărui participant, interrelaţionare.
Parteneriatele educaţionale vin în sprijinul dezvoltării personalităţii copiilor cu cerințe educative speciale, asigurându-le acestora realizarea autonomiei personale, prin valorizarea socială a fiecăruia dintre ei.
Formele de organizare a activităţilor (pe perechi, pe grupe, frontal ) fac ca toți partenerii să devină o comunitate de învăţare -cooperare- comunicare- colaborare .
În cadrul parteneriatelor și propiectelor educative, în care elevii școlii noastre sunt implicați, urmărim diminuarea sentimentului de inferioritate, de respingere şi evitare resimţit la elevii cu cerințe educative speciale, realizarea unui climat socio-afectiv pozitiv, constructiv, menit să-i motiveze să se implice în acţiunile propuse. Munca în echipă asigură mai multe oportunităţi de alăturare, participare, interacţiune, atât în rândul elevilor, cât şi între partenerii implicaţi.
• activităţile propuse sunt extinse spre alte zone din afara şcolii , astfel copiii se apropie de realitatea cotidiană;
• parteneriatele dezvoltă spiritul de colaborare şi întrajutorare, sporesc încrederea în forţele proprii;
• creează cadrul propice pentru a colabora, a compara, a învăţa de la ceilalţi a-şi exprima părerile, gândurile, bucuriile, speranţele ;
• pentru elevii şcolii noastre parteneriatul este o modalitate benefică şi necesară de a socializa, de a comunica, de a-şi forma acele deprinderi de comportament acceptate de societate, formându-i pentru viaţă în comunitate şi cu comunitatea .