Terapiile specifice de recuperare a deficienţei de auz sunt realizate de doi profesori psihopedagogi. Când spunem recuperare ne referim mai ales la dobândirea limbajului verbal de către copilul hipoacuzic.
Terapiile recuperatorii pun accent la început pe evaluarea auzului funcţional, pentru a afla cât de bine îşi foloseşte copilul restul de auz pe care îl are. Toate activităţile desfăşurate de către profesorii psihopedagogi au ca şi punct comun stimularea auzului şi a comunicării verbale, întrucât ea este scopul primar al eforturilor celor care lucrează zi de zi cu aceşti copii.
Profesorii psihopedagogi verifică şi întreţin aparatele auditive ale copiilor, schimbându-le bateria atunci când este cazul sau anunţând funcţionarea defectuoasă a acestora.
Scop
În baza audiogramelor copiilor se relizează reglaje la aparatura specifică existentă în unitate: aparatele auditive personale, aparatele de antrenare auditivă şi celelalte aparate care produc sunete în mod electronic sau mecanic. Astfel, modul de învăţare este unul personalizat.
Domenii de activitate
În cabinetul psihopedagogic specialiştii noştri se axează pe activităţi care îmbină specificul programelor pentru deficienţa de auz cu cel al programelor din învăţământul de masă, astfel încât copiii să beneficieze de tot ceea ce au nevoie şi, în acelaşi timp, să fie pregătiţi pentru formele de şcolarizare viitoare.
Activităţile noastre aparţin următoarelor domenii:
Grup ţintă
Toţi copiii preşcolari înscrişi în cadrul grupelor din centru beneficiază de activităţi terapeutice şi recuperatorii.